header

CookiesAccept

Upozornění: tato stránka používá cookies a podobné technologie.

Pokud nezměníte nastavení prohlížeče, souhlasíte s tím.

Rozumím

Od Bismarcka po Ústav pro věci víry, epopej von Freybergů a postoje arcibiskupa Duky

Odstupující papež schválil nominaci nově ustanoveného prezidenta banky Státu Vatikán zvané Ústav pro věci víry (zkratka IOR), kterým se stal Ernst von Freyberg - prezident korporace Blohm+Voss, zbrojovky, z jejíchž dílen vyplula bitevní loď Bismarck a mnoho ponorek nacistické Velkoněmecké říše. Pozice vedoucího skandály provázené IOR byla prázdná od května 2012. Tehdy odstoupil její ředitel Ettore Gotti Tedeschi, jemuž správní rada vyslovila nedůvěru. Jeho odchod byl přitom spojován s podezřeními, že se banka podílela na praní špinavých peněz. 

O jmenování von Freyberga a jeho významu píší dokonce i česká média hlavního proudu, jako například server ihned.cz v článku "Vatikán vybral šéfa své banky. Přichází z firmy, která v Německu stavěla válečné lodě " či Český rozhlas.

O čem ovšem již nikdo nehovoří, je organizační spojení ale zejména myšlenkové souznění nejvyššího představitele majetkově velkorestituentské katolické církve v českých zemích pražského arcibiskupa Dominika Duky s novým šéfem banky Vatikánu a stávajícím ředitelem zbrojařské firmy Blohm+Voss. Oba jsou členy řádu Maltézských rytířů. A právě členství v řádu mělo v prohlášení vatikánského mluvčího Federika Lombardiho snažícího se navodit dojem bohulibosti výsledku výběrového řízení sehrát svoji úlohu. Vyzvedával přitom do popředí charitativní činnost řádu. Tuto úlohu Maltézských rytířů zmiňoval ve svém projevu i arcibiskup Duka. Stalo se tak 30. ledna 2013, kdy řád Maltézských rytířů Dukovi slavnostně udělil insignii Bailli. Pražský arcibiskup tehdy doslova prohlásil: "Je to pro mne také příležitost vyjádřit úctu a obdiv, který patří suverénnímu vojenskému řádu sv. Jana v Jeruzalémě, na Rhodu a na Maltě. Již samotný název vypovídá o velkolepé historii řádu. Topografie mluví o statečnosti a obětavosti rytířských řádů, které svou vojenskou odvahou hájily hranice Evropy tj. západní civilizace. V minulém století se zrodilo dictum, že pouze země, které se zúčastnily zmíněných zápasů, tvoří Evropu. Neznamená to výzvu ke kruciátě, ale připomínku, že novou Evropu bez železné opony a berlínské zdi tvoří země, které společně vstoupily do boje v Perském zálivu. Což je novodobé období hájení a obrany společných zájmů a hodnot."

Významu Dukových slov je třeba velmi pečlivě věnovat pozornost. Před charitou velebil Duka válečnickou historii vojenského řádu, jenž jej svedl dohromady se spolubratrem von Freybergem. Črtá se tu ideově-mocenská a korporační linka vedoucí od zisků z vyzbrojování německé císařské armády v imperiálních jatkách 1. světové války přes světovládné tažení genocidní nacistické Velkoněmecké říše až po barbarské agrese a okupace páchané USA, NATO, Izraelem a jejich satelity včetně despocií Arabského poloostrova od počátku 90. let 20. století. Papežské výzvy k míru tak zase a znovu stojí proti byznysu a Dukou jasně vyjádřeným cílům zápasů za tzv. západní civilizaci, jinými slovy za světové panství euro-amerického bloku a kapitálu, který je jeho skutečným vládcem. V této souvislosti je pozoruhodná absence oficiální kritiky katolické církve vůči státům NATO, které za využití ozbrojených islamistů vedou podvratnou válku cílenou na svržení sekulárního režimu v Sýrii, režimu, jenž byl a je garantem ochrany syrských křesťanů, jejichž chrámy se staly cílem plenění islamistickými teroristy, jež ze základen v Turecku podporuje a vyzbrojuje NATO. Vraťme se ale k hlavnímu tématu článku.

 

Co je von Freybergova firma Blohm+Voss a jak "to" vidí Vatikán?

Jak se i zcela jednoduše dozvědět více, radí italský server globalist.it. Je to jednoduchá operace. Stačí zapnout počítač, jít na Google a napsat Blohm+Voss. V tomto momentě máte před vašima očima obrázky válečných lodí, protože Blom+Voss vyrábí i toto, bojové lodě a v tomto období míru také výletní lodi a jachty. A firma se neskrývá, proč by taky měla, naopak se velebí se svými zkušenostmi a velkými schopnostmi vyrábět válečné lodi. Na její domovské internetové stránce si lze přečíst: "Filozofie projektování lodí firmy Blohm+Voss se zakládá na technologii Meko, která nabízí mimořádnou pružnost prostřednictvím vysoké úrovně jak v metodologii konstrukce, tak i personalizaci bojových systémů. Naše základní zkušenost zahrnuje fregaty, korvety, víceúčelová plavidla, zařízení pro pomocná plavidla". Dívali se ve Vatikánu dobře?

Vatikánský mluvčí otec Federico Lombardi byl jistě znepokojen, když upřesňoval, že v případě výroby podniku řízeného novým prezidentem IOR jde "pouze o inženýring". "Pokud jde o celou skupinu, jeho základní aktivita," upřesnil otec Lombardi, "dnes spočívá v transformování a opravě výletních lodí, v činnosti pro sektor průmyslu působícího na širém moři a v stavbě jachet". Pak malé přiznání k pravdě, která je snadno odhalitelná: "V současné době je také součástí konsorcia, které taví čtyři fregaty pro německé vojenské námořnictvo." Tedy, kapitola obrana figuruje v jeho životopise, ale pozor, upozorňuje Vatikán, "aby se nedělaly urychlené negativní závěry. Dávat mu nálepku podněcovatele války by nebylo čestné, nebylo by správné." A kdo by si mohl něco takového dovolit? Byl by to přirozeně hřích vůči členu řádu Maltézských rytířů a horoucímu katolíku navrženému světovému veřejnému mínění jako poslední akt německého papeže. Ale říkat lži je také hřích.

Pomůžeme trochu paměti zapomnětlivců. Blohm+Voss Schiffswerft und Maschinenfabrik známá také jednoduše jako Blohm+Voss je loděnicí založenou v roce 1877 a dnes je to součást ThyssenKrupp Marine System AG, aktivní civilním sektoru, ale především ve vojenském. V její výrobě byla i letadla používaná Kaiserliche Marine, pak Krigsmarine a Luftwaffe v první a druhé světové válce. V první světové válce byla podniková výroba věnována hlavně stavbě ponorek. Celkem 98 kusů, proti několika obchodním lodím, 6 torpédoborcům, jednomu "Kleiner" a 2 těžkým křižníkům. Mezi jeho dělníky byli váleční zajatci. Ale  je to II. světová válka, která přinesla skupině štěstí, i když nemáme důkazy pro spojení firmy a tím méně rodiny Von Freyberg s nacistickým Německem, firma patřila mezi přední dodavatele smrtonosných zbraní.

Ale dějiny praví, že právě z doků Blohm & Voss vyjel torpédoborec Bismarck a velký počet smrtonosných ponorek, vražední vlci na atlantických spojích, kde se přepravovala pomoc z USA do obklíčené Anglie. V tomto období Blohm & Voss vyráběl také letadla, jak pro leteckou společnost Lufthansa, tak i vojenské letouny určené pro Luftwaffe. Ve skutečnosti výrobu letadel rozvíjela společnost Hamburger Flugzeugbau GmbH filiálka Blohm & Voss. Ale síla Blohm & Voss je na moři. Otevřeme ceník nejprestižnější výroby. Od Bismarcku spuštěného na vodu 14. února 1939. Pak ponorky: čtyři typu VII C, dvě typu VII C741, dvě  typu XVII A, pět typu XXI a tři exempláře typu XXVI B spuštěné na vodu mezi rokem 1944 a 1945 ve skutečnosti  určené již mimo maximální dobu války. Abychom na něco nezapomněli. Také dva typy bomb: řízená bomba Blohm & Voss BV 143, prototyp a Blohm & Voss BV 246 Hagelkorn, bomba plachtící a dálkové řízená radarem. Ale to už jsme v poválečném období. Pax vobis.

Partneři:
partneri-kscm
partneri-sckp
partneri-sos
partneri-wdfy
partneri-solidnet
partneri-ceske-mirove-hnutípartneri-festival
partneri-kcp

 partneri-stripkyzesveta

©  Komunistický svaz mládeže

Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 4.0 Mezinárodní License .