Úvodní stránka arrow Přehled článků arrow Názory, polemika arrow Převrat v Sýrii je na spadnutí? Wednesday, April 16 2014  
Kdo jsmeWho we areKontaktujte násKalendář akcíOdkazyInternationalNávštěvní kniha
Advertisement
Převrat v Sýrii je na spadnutí? Tisk E-mail
Středa, 13 červen 2012

NATO připravuje velkou dezinformační kampaň

Některé členské státy NATO a Rady pro spolupráci arabských států v Zálivu připravují státní převrat v Sýrii a sektářskou genocidu. Pokud se chcete postavit proti těmto zločinům, dělejte něco ihned: nechejte obíhat tento článek na internetu a zalarmujte vaše zástupce v demokratických institucích.

 

Za několik dní, snad počínaje pátkem 15. května v poledne zapnou Syřané televizory a zjistí, že jejich oblíbené televizní stanice budou překryty přenosy vysílanými CIA. Uvidí ve studiu zfabrikované záběry masakrů, z nich bude obviňována syrská vláda, uvidí lidové manifestace, uvidí ministry a generály, kteří podávají demisi, uvidí prchajícího prezidenta Assada, povstalce shromažďující se v centrech velkých měst a konečně uvidí i nově ustavenou vládu v prezidentském paláci v Damašku. Ale budou to falešné záběry vyrobené CIA.

Tato desinformační operace je přímo řízena z Washingtonu. Režisérem - manipulátorem je Ben Rhodes tajemník Poradce pro národní bezpečnost v oblasti strategické komunikace. Cíl: demoralizovat Syřany, aby byli více nakloněni státnímu převratu.

NATO, které se střetlo s dvojnásobným vetem Ruska a Číny, by tak dokázalo dobýt Sýrii, aniž by ji protiprávně napadlo. Ať už je hodnocení, jež jste si o právě probíhajících událostech v Sýrii utvořili, jakékoli, státní převrat by ukončil jakoukoli naději na demokratizaci.

Liga arabských států oficiálně požádala satelitní operátory Arabsat a Nilesat o vypnutí přenosu syrských médií jak státních, tak soukromých (Syria TV, Al-Ekbariya, Ad-Dounia, Cham TV, ad.) Tímto způsobem budou veřejná media zaslepena, protože v Sýrii neexistuje tradiční televizní síť, a jediný způsob jak sledovat vysílání TV, je pře satelity spravované Arabsat a Nilesat. Není to poprvé, kdy pučisté odaktivovali satelity, v předvečer agrese proti Libyi Liga arabských států dokázala cenzurovat libyjskou televizi, aby zabránila vůdcům Džamahirie (vláda Kaddáfího) komunikovat s lidem. "Odstřižení" ovšem nenechá obrazovky prázdnými.

Toto oficiální rozhodnutí Lidy arabských států je pouze špičkou ledovce. Podle našich informací se minulý týden odehrála řada mezinárodních setkání s cílem koordinovat operaci mediální intoxikace. Prví dvě setkání, technického charakteru se odehráli v Doha (Katar); třetí, politické v Rijádu v Saudské Arábii. První setkání probíhalo za účasti vojáků, expertů na psychologickou válku rozmístěných v některých televizních satelitních stanicích jako jsou Al-Arabiya, Al-Jazeera, BBC, CNN, Fox, France 24, Future TV, MTV. Ani toto zařazení vojáků do televizních redakcí není žádnou novinkou. Je známo, že od roku 1998 důstojníci Jednotky psychologických operací Armády USA (United States Army's Psychological Operations Unit, PSYOP) byli začleněni do redakce CNN a od té doby byla tato praxe rozšířena Severoatlantickou aliancí do dalších strategických vysílačů.

Všichni tito novináři v uniformě připravili s předstihem řadu falešných informací podle scénáře "vyprávění příběhu" vypracovaného ekypou Bena Rhodese (výše citovaný režisér - manipulátor) v Bílém domě. Aby jejich lžím byla připsána vážnost, používají manipulátoři určitý druh vzájemně potvrzovací techniky, kdy každý zapojený vysílač cituje výmysly jiného, aby je učinil důvěryhodným v očích televizních diváků.

Organizátoři mediální inscenace se neomezili na využívání televizních sítí CIA pro Sýrii a Libanon (Barada, Future TV, MTV, Orient News, Syria Chaab, Syria Alghad), ale využili i čtyřicítku wahabistických televizních stanic, které nabádají věřící ke konfesionálním masakrům s výkřiky: "Křesťané do Bejrútu, alawité do hrobu!"

Na druhé ze tří přípravných schůzek organizace státního převratu se sešli inženýři a technici pro výrobu výroby fiktivních filmů, z části vytvářených v interiérech a exteriérech, zbytek opírající se o počítačovou syntézu obrazu. Za tím účelem byla v posledních týdnech postavena filmová studia v Saudské Arábii, kde byly zrekonstruovány dva syrské prezidentské paláce a hlavní náměstí v Damašku, Alepu a Homsu. Filmová studia tohoto typu již existují v katarském Doha (kde byly za účasti tisíců komparsistů natáčeny scény z dobití Kaddáfího paláce), ale tato zařízení se ukázala pro syrskou manipulaci jako nevhodná.

Přicházíme k třetí přípravné schůzce převratu. Zúčastnil se jí generál James B. Smith, velvyslanec USA, představitel Velké Britanie, princ Bandar Bin Sultán (americkým tiskem přezdívaný "Bandar Bush", neboť prezident George Bush starší ho označil jako svého adoptivního syna). Na této schůzce se koordinovala akce médií s tzv. Svobodnou "syrskou" armádou, v níž hrají rozhodující úlohu žoldnéři prince Bandara.

Operace přípravy státního převratu probíhá měsíce, ale Rada Národní bezpečnosti USA se rozhodla ji urychlit poté, co ruský prezident Putin dal na vědomí Bílému domu, že Rusko se postaví všemi prostředky, i silou každé protiprávní vojenské intervenci NATO v Sýrii.

Operace zahrnuje dva souběžné záměry: na jedné straně šíření falešných informací, na druhé straně cenzurní blokování všech možných protiakcí.

Zakrytí vysílání satelitního vysíláno za účelem vedení války není ničím novým. Tak pod nátlakem Izraele, Spojené státy a EU neutralizovaly jednu po druhé libanonskou, palestinskou, iráckou, libyjskou a íránskou televizi. Zakrytí se však netýkalo vysílání televizních stanic z jiných zemí.

Ani vysílání falešných zpráv není žádnou novinkou. Nicméně v posledních deseti letech byly učiněny v umění propagandy čtyři významné kroky:

  • V roce 1994 stanice vysílající hudbu, Radio libre des Mille Collines (RTML), vyslala signál ke genocidě ve Rwandě vysíláním hesla "Zabíjejte šváby!"
  • V roce 2001 použilo NATO média, aby vnutila svou verzi atentátů z 11. září, a ospravedlnila tak svoji vlastní agresi do Afghánistánu a Iráku. Již v této době to byl Ben Rhodes, kdo obdržel pověření od Bushovy administrativy redigovat Kean/Hamiltonovu zprávu o atentátech.
  • V roce 2002 CIA využila pět televizních stanic ve Venezuele (Televen, Globovision, Meridiano, ValeTV a CMT), aby přesvědčila, že údajní demonstranti zadrželi prezidenta Huga Cháveze a donutili ho odstoupit, zatímco se ve skutečnosti stal obětí vojenského státního převratu.
  • V roce 2011 sloužila francouzská TV France 24 na základě podepsané dohody jako ministerstvo informací libyjské tzv. Přechodné národní rady. Během bojů o Tripolis vytvořilo NATO zinscenované studiové filmy, aby prostřednictvím stanic Al-Jazeera a Al-Arabiya šířilo záběry rebelů vstupujících na ústřední náměstí hlavního města, i když ve skutečnosti byli od města stále ještě hodně vzdáleni. Cílem inscenace byla přesvědčit obyvatele Tripolisu, že válka je už ztracená a že tedy nemá význam, pokračovat v odporu proti invazním jednotkám. Dnes se media už neomezují jen na podporu války. Nyní ji dělají.

Tyto postupy porušují principy mezinárodního práva, především článek 19 Všeobecné deklarace lidských práv týkající se "přijímání a šíření informací a myšlenek jakýmikoli prostředky a bez ohledu na hranice". Tyto postupy zejména porušují rezoluci Valného shromáždění OSN přijatou po skončení druhé světové války za účelem předcházení válek. Rezoluce 110 , 381 a 819 zakazuje "vytvářet překážky svobodné výměně informací a myšlenek" (jako je přerušení vysílání syrských TV stanic) a "propagandu, která je sestavena tak, aby ohrožovala mír, porušila mír nebo vedla k aktu agrese." Podle zákona je válečná propaganda zločinem proti míru, nejhorším ze zločinů, neboť umožňuje válečné zločiny a genocidu.


Autor: Thierry Meyssan

Zdroj: http://www.voltairenet.org/NATO-preparing-vast-disinformation

Překlad: Komunistický svaz mládeže

 

 
< Předch.   Další >
Partneři:
http://www.kscm.cz
http://www.sosstudent.cz
http://www.kubadnes.cz
18. světový festival mládeže a studentstva
Top of Page Powered by Mambo Open Source
© 2014 Komunistický svaz mládeže
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.