header

CookiesAccept

Upozornění: tato stránka používá cookies a podobné technologie.

Pokud nezměníte nastavení prohlížeče, souhlasíte s tím.

Rozumím

Volební úspěch vede jen přes dobře zajištěnou a srozumitelnou kampaň

Před několika dny jsem zaznamenal velmi zajímavou a závažnou informaci týkající se probíhající předvolební kampaně do Evropského parlamentu. Vedoucí kandidát KSČM Miloslav Ransdorf  prý prohlásil, že tak špatně organizačně (z centra strany) zajištěnou volební kampaň ještě nezažil a komunisté prý budou rádi, když získají 3 poslance (z celkem 22 míst vyhrazených v EP ČR). Kritizoval např. malé množství propagačních materiálů dodaných z centra.  Nyní má  KSČM celkem 6 europoslanců. Pokud by tato prognóza vyšla, znamenalo by to, že KSČM získá oproti eurovolbám před 5 lety jen poloviční zastoupení. Což by jistě nebyl dobrý výsledek. Pokud vedoucí kandidátky a široké veřejnosti asi nejznámější komunista u nás toto prohlásí, myslím, že to vyžaduje urychlenou nápravu nedostatků v zajištění probíhající kampaně - organizačním, technickém i personálním. Zkrátka všude, kde jsou největší nedostatky. Čas zbývající do voleb se totiž rychle krátí a ani konkurence samozřejmě nespí a lze předpokládat, že především poslední 2-3 týdny před volbami je nutno přijít s výrazným vzkazem voličům - jasnou a srozumitelnou akcí, která osloví.  Snad má volební štáb nějaké eso v rukávu. V opačném případě i toto může negativně ovlivnit výsledek celých voleb a předchozí úsilí všech kdo se na kampani podílejí! Jejich mravenčí práce může být nevýrazným závěrem volební kampaně skutečně negativně ovlivněna!

KSČM má volební kampaň založenou především na co nejbližším kontaktu s občany - potenciálními voliči a své akce pořádá na veřejných prostranstvích, často formou soutěží. Nutno vyzvednout vystupování mladé zpěvačky Jany Kociánové, která má talent a přirozenou schopnost zaujmout. Toto je jistě dobrá taktika, kterak oslovit veřejnost a především i mladou generaci. Pozitivní je i skutečnost, že kandidáti zamíří v předvolebních cestách za voliči i do malých měst. Toto mnoho stran, zejména dvě největší (ODS a ČSSD) často podceňuje, jelikož se domnívají, že mají své jisté a spoléhají spíše na větší akce ve velkých městech. Domnívám se, že by bylo velmi vhodné zaměřit se i na pohraniční oblasti a malé obce v těchto regionech jako je Jesenicko, oblast Šumavy nebo Krušné hory. Tamní lidé jistě ocení, že si někdo také konečně najde za nimi cestu a probere s nimi problémy, které je tíží.

Domnívám se také, že v předvolební kampani jsou trestuhodně málo využívány Haló noviny. Kde jinde využít to, že jde o alternativní zdroj informací a v podstatě o jediný český deník u nás. Za všemi ostatními stojí zahraniční vydavatelé nebo zahraniční kapitál, nejčastěji obojí. Během předvolební akce by mohli kameloti rozdávat Haló noviny a nabízet i jejich předplatné. V soutěžích během kampaně, by mohlo k cenám patřit i předplatné Haló novin. Ideálním propagačním materiálem jsou i kalendáře nebo školní pomůcky a výbava pro děti či výbava na sport. Komunisté by také v kampani měli jasně využít svoji odlišnost od ostatních stran ve formě jasných vzkazů voličům jako např. - KSČM je u nás jedinou stranou bez přeběhlíků, KSČM je levicí před volbami i po nich. Uvědomme si, že volič si zapamatuje především jednoduché a výrazné heslo jako - KSČM pro Evropu bez vojenských bloků, Cíl naší politiky - práce pro všechny, Důstojný život všem generacím, Právo na vzdělání, zdravotní péči a práci má každý. Jsem přesvědčen, že i během kampaně musí být prostor pro operativní změnu v doplnění programu, obohacení propagačních materiálů, ale i předvolebních hesel. Zejména lidé za volby organizačně odpovědní ať si uvědomí, že jen nápaditá a skutečně poctivá kampaň jdoucí nadoraz skýtá šanci ve volbách solidně uspět. Osobně si myslím, že komunisté se nemohou spokojit se ziskem 3 poslaneckých míst v EP, to by byl  skromný cíl. Nebo snad mají někteří v úmyslu přenechat dobrovolně prostor jiným stranám? Často to tak zatím bohužel vypadá. Prostor pro nápravu však stále ještě existuje, i když se každým dnem krátí. Toto konstatuji jako nestraník a levicově smýšlející člověk patřící k mladší generaci. Podobné názory zaznamenávám i ve svém okolí.

M. Pořízek

Partneři:
partneri-kscm
partneri-sckp
partneri-sos
partneri-wdfy
partneri-solidnet
partneri-ceske-mirove-hnutípartneri-festival
partneri-kcp

 partneri-stripkyzesveta

©  Komunistický svaz mládeže

Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 4.0 Mezinárodní License .